بر گزاری کارگاه روش تحقیق باموضوع مهارت شناسایی منابع و آشنایی با شیوه های دسترسی به آن

بر گزاری کارگاه روش تحقیق باموضوع مهارت شناسایی منابع و آشنایی با شیوه های دسترسی به آن

مدرسه علمیه سعدیه رامیان اولین جلسه روش تحقیق با موضوع : ((مهارت جستجوی منابع علمی در اینترنت)) ویژه طلاب و اساتید با حضور دکتر محسن طاهری استاد راهنما و روش تحقیق مدرسه علمیه سعدیه وعضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان بر گزار کرد .
دکتر محسن طاهری استاد راهنما و روش تحقیق مدرسه علمیه سعدیه و هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی سمنان در این کار گاه به منابع مهم اینترنتی اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای جستجوی منابع ،در اینترنت موتور های جستجو مختلف وجود دارد ولی گوگل قوی ترین موتور جستجو گر می باشد ودامنه جستجو منابع در آن گسترده است .
محسن طاهری در این کارگاه گفت : یکی دیگر از مزیت های گوگل جستجوی پیشرفته گوگل می باشد که اطلاعات موجود در آن کامل تر می باشد و همچنین مترجم گوگل که قابلیت ترجمه مطالب با زبان های مختلف به فارسی و بالعکس را دارد که به محقق این امکان را می دهد تا در استفاده از منابع با هر زبان محدودیت نداشته باشد.
وی همچنین بیان داشت : برای استفاده بهتر و بیشتر از سایت های مختلف داشتن ایمیل یا جمیل ضروری می باشد که گوگل این قابلیت را دارد که محقق با استفاده از آن برای خودایمیل یا جیمیل ساخته و از این امکانات استفاده کند.
وی به سایت های دیگری از جمله سایت جهاد دانشگاهی یا ((اس- ای – دی))،پایگاه مجلات نور یا نور مگز ،سایت به ویکی پدیا ومرکز پژوهش های مجلس و…اشاره کرد که همه این سایت ها منابع متنوع وکار آمد را در اختیار محقق قرار می دهد.
استاد راهنما مدرسه علمیه سعدیه و عضو هئت علمی دانشگاه ازاد سمنان ، یکی از مزیت های منابع الکترونیکی بر منابع مکتوب دامنه گستردگی آن و بروز بودن مطالب آنها می باشد چون کتابها ممکن است از زمان چاپ آنها سالها گذشته باشد.
در این جلسه روش تحقیق همچنین نرم افزار لوح حق،نرم افزار جامع فقه اهل بیت ومنابع موجود درآن و ویژه گی های آنها اشاره شد.
لازم به ذکر است جلسه روش تحقیق به صورت مستمر دوبار در ماه بر گزار می شود .

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.